Nibelungen Star <3

Hej!
 
Tänkte berätta lite om min perfekta, snälla, söta och mest underbara D-ponny, Nibelungen Star<33333 (Evelina kallar honom för Nibbelisa). Några andra smeknamn han har är Nibben, Nibbisen, Johanna kallar honom för ungjävel eftersom han heter Niberlungen Star, och såklart också Nibbe<3. Nibbe är en brun D-ponny på 147,3cm i mankhöjd. Född 1998, alltså 15 år (han fyller 30 Mars). Jag har faft han sedan 19 Januari 2013 (ca två månader). Han älskar att rulla sig, en riktig liten lortis är han.
 
Han är en liten dukitig dressyrponny. Vi har starta två små klubbtävlingar. Den första var han riktigt fin på och det slutade med att det blev ett resultat på hela 71% och en första placering. Den andra var han lite seg i munnen och var lite ofokuserad. Men det slutade med 68% i första klassen och en första plasering. Andra klassen känndes han bättre och det blev 67% och en andra plats 1% från ettan.
 
Han älskar också att hoppa och gör det riktigt bra. Just för tillfället är det bara min hopprädsla och bisten på ridhus som stoppar oss. När det är klart kommer vi att sätta igång (fast på låga höjder i början). Min hopprädsla ska gå bort innan sommarens slut för jag vill inte att Nibbe ska få det tråkigt bara jag tycker att det är lite läskigt.
 
(Nibbisen i stallet. Snälla Lovisa har tatt bliden här är hennes blogg)
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback