Riktigt nöjd ryttare och ponny!

Hej!
Dagen ridpass var riktigt kul. Han var taggad till tusen, jag med. Jag tog min revanch från igår på detta ridpasset. Övade på allt jag behöver öva på. Tillslut kännde jag att min träning gav lite resultat. Hoppas han känns såhär på lördag. Det skulle vara bra för resultatets skull. Men jaja, jag gör mitt bästa och får se vad som händer.
 
Jag red fram honom ungefär som igår. Började med öppnor och slutor i både skritt och trav. Övade på 10m volter. Samlade upp traven och längde, samma sak i galoppen. La mycket tid på 10m volter även i galoppen. Till sisst gjorde jag även lite förvänd galopp. Det var svårt i början då jag glömde hålla kvar han och ta bak ytterskänkel, så han bytte galopp. Det gjorde han riktigt fint men det var ju inte det som var meningen, tanken var ju att han skulle behålle galoppen. Ibald glömde jag driva och då blev det en avsaktning. Det är mycket och tänka på samma gång. Men när man tränar på det blir det lättare och lättare.
 
När jag hade värmt upp honom ordentligt började jag rida program. Vi har en hel del kvar att öva på men jag får träna hårt på det imorgon :)
 
 
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback