Ni anar inte hur svårt det är att gå efter shema

Hej!
Ja, sheman är gjorda för att bli ändrade på! Så idag blir det dressyr. Det blir konditionsträning på...lör...jag får se. Det blir när det bli. Jag tycker det är bra att göra som man känner för, och idag känner jag för dressyr. Då gör jag det.
 
Det ska tränas på program, och att jag ska vara RIKTIGT mjuk i munnen på han. Jag kör utan nosgrimma, då ser jag om han gapar. När han gapar betyder det att jag drar för mycket. Ska träna på att han ska lyssna mycket skänkel och sits. Mycket tempoväxlingar så man får ett bra sug på bettet, han sa vilja gå fram, det är inte jag som ska sitta och sparka. Skritt-galopp-trav-halt-galopp-skritt-trav-galopp...
 
Världens bästa tempo övning. Fatta galopp från skritt vid ACEB, galoppera några steg sakta sedan av till skritt igen. Fortsätt så i några varv.
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback