Mina tankar om: Hästmänniskor och deras onödiga kommentarer

Som jag skrev, för det gjorde jag va, kommer det här ett inlägg med mina tankar om: Hästmänniskor och deras onödiga kommentarer.
 
Det är konstigt att vi hästmänniskor helatiden klagar på varandra och varandras hästar. Nu tycker jag att det ska vara slut! Jag är trött på det och jag lider med de som är drabbade. Ni som trycker ner: Varför? Ni som blir drabbade: Be strong!
 
Jag håller med Evelina helt och hållet i detta ämnet! Har man den "billigare" varianten av utrustning kan man fortfarande prestera lika bra som en preson som har den "dyrare". Jag har till exempel en kavaj från Hööks som kostade ca 500. Spelar det någon roll? NEJ! Stör det mig i min ridning? NEJ! Att någon annan tittar på mig när jag tävlar det är jag säker på. Men jag tycker inte att det spelar någon roll. Den typen som bryr mig är jag inte men jag vet att de personer som gör det får extremt dåligt sjävförtroende. De trycks ner ända till botten av elaka kommentarer. Vilket är fruktansvärt! De kanske tillslut inte vågar visa sig i stallet. Och allt detta bara på grund av t.ex deras kläder? Tänk efter hur löjligt detta låter, och kom ihåg det till nästa gång du tänker säga en dum komentar. Bara några få ord, som du kanske inte tror den personen hör, kan skära djupt in i den personens hjärta!
 
Jag vet att alla har gjort detta någon gång. Men jag tänker inte vara med sparka på en person som redan ligger! Tänker du? Det här stör otroligt mycket överallt. Du som gör detta ofta, av vilken anledning? Jag tror att det är avundsjuka det oftast beror på. Att man kanske känner att man inte lyckas så bra med sin häst eller någonting som gör att man inte känner sig lycklig, och därför blir avundsjuk på de personer som gör det. Då klagar man på deras utrustning, eftersom man har en "dyrare" själv. Om man inte lyckas så bra med sin häst tycker jag att man ska sluta lägga energi på att klaga på andra och lägga den energin på lyckas. Då kommer det gå, det är jag säker på. Du kommer bli mer omtyckt i stallet, du kommer få mer vänner och du kommer att få en bra relation med din häst. Jag ser ingen anledning att inte göra såhär. För vad vinner du på när du säger den där elaka kommentaren? Ingenting.
 
Du som blir drabbad av det här. Håll huvudet högt! Om du bara fokuserar på dig, din häst och ridningen, är det DU som kommer att vinna på det i längden! Det är DU som är den lyckliga vinnaren. DU är den som är starkast. Skit i om utrustningen inte matchar eller var lite billigare, den funkar och det är det ENDA som räknas! Bry dig inte om de som tittar ner på dig, du klarar dig utan dem. Tänk efter, du har en häst att rida (ridskolehäst eller egen häst/ponny) och du har ridkläder att ha på dig som funkar oavsätt om det är märke eller inte och du är lycklig med din häst/ ponny. Finns det något som är bättre?
 
Snygg bild va, hehe?
 
/Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback