Höjdrekord!

Hej! Tänkte berätta lite om förra veckans hoppass nu då. Det blev ju höjdrekord, 80 cm!!! :) Provade även 85 men det gick verkligen inte (förmodligen för att jag var skitnervös och tveka väldigt mycket hehe) så vi sänkte till 70 cm på ena sidan och då gick det igen. Blir lite sur på mig själv för att vi inte klarade det bara för att jag faila, menmen... Jag började iallafall med att rida lite barbacka, tills Alva var färdig så jag kunde ta hennes sadel, hade egentligen inte planerat att hoppa men tänkte att jag skulle prova att hoppa med det bettlösa, och det slutade med rekord så jag är mer än nöjd! Tränset funkar super också, och Poppan har börjat vänja sig och förstå det lite mer. Iallafall så började jag med att hoppa något 40-50 hinder och sedan klättrade vi långsamt uppåt. Som ni säkert vet vid det här laget är jag ganska hopprädd när det börjar komma upp över en halvmeter, så nervositeten steg ju högre hindret blev. Vi kom iallafall till 80 cm, och sen hoppade vi av på ett lite lägre några gånger så att båda skulle få känna på något lätt. :) Har tyvärr varken bilder eller filmer att visa från det här passet men ni får en gammal bild på mig och Poppan istället...

/eve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback