Dagens ridpass

Hej! Idag red jag ju på det bettlösa, det gick bra! :) I början gick det helt okej men hon tyckte nog att det var lite konstigt och dessutom var hon vääääldigt seg så jag fick driva med sitsen och benen hela tiden, kommer nog ha träningsvärk i benen imorn... ^^ Mot slutet, efter ett par galopper, blev hon lite piggare iallafall och jag tror att hon tyckte det var kul, då gick hon bättre i formen också och gick faktiskt riktigt okej i galoppen också! :) Jag är iallafall nöjd med dagens ridpass alltså, och vi fick till det på slutet. Jag tror hon trivdes bra med det bettlösa också, inga dumheter! Så det blir nog hennes "huvudträns" framöver, även om jag kanske kommer använda det med bett när vi rider ut nu i början iallafall, jag försöker ju ändå rida så mycket med sitsen som möjligt vilket jag tidigare varit lite dålig på. Därför tror jag det är ganska nyttigt för mig som ryttare att rida med det bettlösa också, så att jag lär mig rida mer med sitsen och mindre med händerna för formen ska ju komma bakifrån och fram. ;) Imorgon får ni svaren på frågestunden också, förmodligen i ett videoinlägg!
Veckans blogg utses imorgon också, så att jag och Elin kan diskutera och utse vinnaren tillsammans. ;)
 
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback