Vad som har hänt

Hello!
Ja det har ju varit ett antal dagar sedan jag bloggade sist. Jag kännde att jag inte ville blogga om Nibbe tills jag var 100% säker på vad det var, så det har fått vänta lite. Nu när jag 100% säker på vad det är kan jag tala om det :) Det var en hovböld. När hovslagaren kom hit i onsdags skulle vi kolla med honom om han tyckte att Nibbe hade tunna sulor, och det tyckte han. Han såg att Nibbe hade ont på höger fram och när han tog av skon där såg han att det var en hovböld där. Den satt på ett ovanligt ställe.
 
Nu går Nibbe med sulor och är som vanligt igen :) Jag började skritta honom igår, det var ingen fokus där inte! Han kollade på allt som han fick syn på, haha! Försökte verkligen att slippa undan, vilket är olikt honom...Men i alla fall så hoppade han till för små fåglar i träden och sånt. Men bara man håller sig själv lugn så är han det också. På slutet gick det bra.
 
Det står ungefär samma sak på shemat idag. Skritta lungt och fokusera på lösgörande övningar. Det ska bli ett lite längre pass idag och lite mer krävande. Mycket öppna och sluta. Han ska verkligen fokkusera på mig, inte vad som gömmer sig i varje liten buske! Halter ska det också övas på, det blir helt enkelt ett vanligt pass fast bara i skritt!

De andra tjejerna i stallet ska markarbetsträning idag. Usch, jag vill vara med! Men om några veckor är jag och Nibbe tillbaka och då ska det tränas och tävlas! Det hade inte varit kul att vara med på den idag och bara få vara med på några grejer, och dessutom hade Nibbe inte kunnat stå still när de andra skulle trava och galoppera, hehe!
 
 
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback