Riktigt nöjd!

Hej!
Nu har jag kommit hem, ätit lite mat och satt mig framför datorn. Jag red Nibbe nu lite senare på eftermiddagen och han var fin tyckte jag. Stel, men ändå över förväntan! Eftersom han var så stel började jag nästan direkt med öppnor och slutor. Jag försökte mig även på sluta på diagonalt spår. Det var svårt men det gick bra när jag gjorde det. Väldigt mycket ben blir det.
 
Han hade ju en hovböld och eftersom det inte sitter i leden eller något sådant så är det ju ingen fara att sätta igång att rida som vanligt igen direkt. Jag såg faktiskt ingen anledning att bara sitta och skritta, när han egentligen vill springa av sig, och egentligen inte har ont eller så. Sagt och gjort! Jag travade lite och på slutet galoperade jag bara på i lite lätt sitts, så att han skulle få strecka på benen ordentligt! Han skuttade och pep i början när jag galopperade. Han får mig nästan att skratta varje gång han gör så, det låter så roligt. Det är faktiskt kul att ha en häst som gör lite bus ibland, annars är det ju bara en perfekt häst, som inte är särskillt kul.
 
Idag var det även träning för de andra i stallet. Jag var ju såklart där och kollade på! Evelina och Poppan var med. Det var kul att vi äntligen kan få hit en tränare som kan träna oss hemma. Det är så kul att åka iväg också! Men ibland har man inte lust att stressa för att hinna om man har en tidig tid. Utan man vill ta det lungt men ändå träna. Själklart ska jag inte sluta med att åka och träna för Anna, men jag tycker att det räcker med en gång varannan vecka.
 
Förhoppningsvis blir det både dressyr och hoppträningar hemma. Jag SKA vara med på dressyren det är redan bestämt. När jag fick frågan om jag ville vara med på hoppningen var min första tanke (och svar) : "Nej, det vågar jag inte! Vill inte för den delen heller." Men nu när jag har tänkt över det vill jag nog ändå! Det blir bra kompletering till dressyren, och bra träning för både mig och Nibbe. Så om det blir en hoppgrupp är jag nog med! Det är jag 99% säker på. Är nästan lite taggad. Jag blev så sugen att susa över hinder när jag såg på GP ponnyn, och blev lite påmind om hur härligt det egentligen är!
 
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback