Lite upptagen

Hej!
Under helgen här har jag varit lite upptagen med hopptävlingar, rida, sova över med Eve och allt möjligt så jag har verkligen  inte haft tid till att sätta mig vid datorn. Men nu är jag här och då tänkte jag berätta lite vad jag har gjort denna låånga helg.
 
Torsdag: Hopptävlingen på förmiddagen. Sedan red jag Nibbe i paddocken tror jag, det var så länge sedan att jag nästan inte kommer ihåg det! Det var i stort sätt hela dagen jag gjorde nästan inget mer förutom det. Jag fixade stallet också såklart! Men inget annat.
 
Fredag: Red i paddocken. Fixade stallet och bara var där. Jag tror att vi tog kort den här dagen också men jag är inte helt säker, fasst jag tror det! Tyvärr hann vi inte ta några kort på mig och NIbbe. Men det blev en häftig fotning med Evelina och Poppan. Det var Johanna som tog dem. När jag och Eve var klara gick vi hem till mig och åt, kollade på världens bästa film och sedan sov.
 
Lördag: Vaknade klockan sju av att Ida åkte iväg på tävling. Det var inte så kul. Jag var hur trött som helst men jag kunnde verkligen inte sova. Jag fattar inte hur jag inte kunnde det när vi hade lagt oss tolv. Det kanske inte låter så sent för vissa men det är riktigt sent för mig, hehe. Vi gick till stallet vid ett kanske. Skulle egentligen tagit och fotat mig och Nibbe (för det behövs verkligen!) men framförallt jag orkade inte.
 
Söndag: Red ut tidigt med Idag och Mathilda. Det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle bli. För jag trodde nämligen att han skulle bocka hur mycket som helst. Han har gjort det de andra gångerna jag har ridit ut, eller kanske inte hur mycket som helst men när vi skulle trava och galoppera bockade han. Men bara de gånger som jag  har ridit efter någon. Den gången jag red först i ledet gick det superbra. Jag tänkte att jag skulle rida först den här gången och se om han inte gör det då. Det fungerad perfekt! Han bockade inte en enda liten gång. Stark var han inte heller. Alltså så skötte han sig perfekt, och det innebär att jag kommer att rida ut oftare. Det ska bli kul att konditionsträna honom ordentligt. Vi har världens bästa väg som vi inte ridit på jättelänge som vi ska börja rida. Den har låånga fina galoppstreckor.
 
Imoron är det dressyr träning, yes! Oh på tisdag också! Och på torsdag är det hoppning! Jag ser verkligen fram emot hoppningen! Men jag är säker på att jag kommer sitta där och skaka när det väl är dags. Vi får hoppas att vi ska göra så svåra grejor att jag inte har någon tid att tänka på hur högt jag hoppar. Men jag litar på Nibbe till 110% nu.
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback