Igår måndag & idag tisdag

Hej!
Hann inte riktigt blogga så mycket igår läxor ni vet...Men i alla fall red jag ett vanligt pass i paddocken. Det var typ 30 grader varmt känndes det som i min fleece. Tränade på tempoväxlingar, volter och skänkelvikningar bl.a. Han var trött av solen vilket jag också var men rida ordentligt kan man ju göra ändå! Fick kämpa med att få han att inte känga på bettet och släpa sig fram, utan jag ville ha en fin form och en framåt häst.
 
Idag var det ännu varmare. (Vi satte tidsrekord på att cyklar till skolan idag! Det är ca 8km och det fixade vi på ca 17 min! Jag tycker det var ganska bra) Men jag red inte idag. Jag tänkte longera honom så jag gick med honom upp mot paddocken. Hannah och Zofine kom ner och då tänkte vi att vi kunde ta promenadi skogen. Hon för att skritta av Zofine och jag för att skritta fram Nibbe. (Nibbe hade hostat riktig rejält idag och igår så jag funderade på om jag verkligen skulle gå upp till den dammiga paddocken.) Vi gick en promenad till dödsbacken (vi kallar en brant backe så) och gick upp för den. Sedan gick vi tillbaka. Jag bestämmde mig för att inte gå upp till paddocken. Desutom prova med att vattna höet och se om det bli bättre då. Imorgon kommer jag antagligen, eller jag kommer, rida ut. Jag vill inte utsätta honom för extra dammigt om det är det som det är. Hoppas att det regnar imorgon!
 

Mamma har varit på Charlies idag. Hoppas att hon har köpt något! Hon skulle köpa linimet till hästarna, men jag vet inte om hon kanske har tittat på något annat. Kanske lite grimmor till Nibbe. Han har nämligen bara tre och en halv grimma. Ja, en halv har han. På julafton fick jag en jättesnygg Schockemöhle grimma. Grå, med schwarovski och fleece fodring. Men en häst i hagen biter på den hela tiden så nu är den nästan helt av.
 

Man ser på denna bilden hur söndrig den är
 

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback