Blommor i håret - Evelina & Poppan, del 1

Hej på er! Det var ju ett tag sen jag bloggade, men nu har jag fått tillbaka blogglusten! Vet att ni knappt hunnit se klart bilderna från förra fotograferingen, men i helgen ägde en ny rum så jag har ännu fler bilder att visa (blev riktigt många fina bilder, tror att det var lite över 40 st när jag rensat ut dem bästa första gången)! Som vanligt får ni dem i omgångar, så varar dem länge och ni hinner kolla igenom alla ordentligt hihi. ;) Johanna följde med ut i skogen och fotade mig och Poppan, och Elin och Matilda följde även med som assistenter. Det är verkligen mycket lättare om man är flera, då kan någon hålla hästen om jag ska sitta på, någon kan prassla eller "gnägga" med hästappen för att fånga hästens uppmärksamhet, och om det är soligt kan ju någon sköta reflexskärmen också. Tack så mycket för hjälpen tjejer! Det var ingen helt vanlig fotografering heller, jag och Poppan var extra tjusiga med inflätade vitsippor i hår, man och svans. :) Det blev en hel drös med bilder som sagt, men nu hade jag tänkt att ni skulle få se några iallafall. Ni får gärna kommentera vilken ni gillar bäst, mina favoriter är nog alla dem stora egentligen!
 
Imorn ska jag ha dressyrträning för Cissi, vilket jag kommer ha en gång varannan vecka framöver. Det blir bra för både mig och Poppan tror jag, men det var allt lite nervöst första gången för jag har ju aldrig tränat för någon på det sättet innan. ;) Idag har jag ridit i paddocken, det blev ett dressyrpass med mycket trav och galopp. Efteråt red vi bort till sandgropen som vi kallar det, en sandgrop som brukar vara fylld av vatten (eller ja fylld och fylld, det är väl max en halvmeter där nu tror jag) och där tycker både jag och Poppan att det är svinkul att plaska och galoppa genom! Så vi red en sväng där, lite racegalopp som avslutning alltså. Haha om jag ska vara ärlig rider vi dit efter nästan varje ridpass, det är ju så kul! I början av veckan hade vi ju några riktigt varma dagar också, så det var jätteskönt att svalka sig där efter ett jobbigt och svettigt ridpass! Igår red jag ut i skogen, det blev lite hopp över ett dike och ett litet (fast stort enligt mig) hinder som vi byggde upp, galopp där det gick (bland annat på en äng vilket Poppan tyckte var lite jobbigt eftersom det var högt gräs, min sötnöt haha) och självklart race i sandgropen... Elin gick med och fotade lite, så dem bilderna ska ni få se någon dag också. Nu ska jag inte skriva mer utan ni ska få se bilderna från "blomfotograferingen" i stället!
 
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback