Träningen 27 Mars/En svettig ponny!

Hej!
Träningen var riktigt kul idag! Jag lärde mig massor! När vi åkte dit var jag taggad men väldigt trött. Att bara fyra timmar i skolan kan göra mig så trött! När jag kom upp till stallet hade jag faktiskt med mig kameran och tog lite kort på Nibbe i hagen. Ni får nog se dem någon gång i veckan, imorgon eller på fredag tror jag :)
 
Han var extremt taggad idag och det var ju inte så konstigt. Han är så otroligt rolig att rida när han är så pigg. Om det inte hade varit för en lite katt som hoppade upp bakom sargen x antal gånger, så hade det varit ett perfekt ridpass. Han hoppade till ibland, är egentligen inte rädd för något men man kan ju alltid testa om det går att lura ryttaren :)
 
Jag hoppades ju på att få träna program, hade tänkt mig LB:1 då, men eftersom jag ska vara med i NÄRKs dressyrlag div 2 (och rida LA:1 då) tyckte Anna att vi skulle rida igenom det några gånger. Jag hade inte övat in programet men hon kunde det. Det programet var mycket roligare för det hännde mer saker, så som skänkelvikning, ryggning, små volter och förvänd galopp. Man kunde inte glöma av att rid som man kan med LC och LB utan här var det fokus helatiden.
 
Jag blev väldigt nöjd med träningen och det var en väldigt svettig ponny som gick ut ur ridhuset efteråt. Det tyder på att det var ett bra hårt pass :)!
 
 
/Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback