Kort inlägg om dagens ridpass på Nibbisen

Hej!
Idag blev det faktiskt lite hoppning i paddocken istället. Evelina tog lite kort så ni får kanske se några. Eftersom jag är hopprädd ville jag inte börja att hoppa direkt, så min syster fick rida ibörjan. Tack snälla Ida för att du hjälper mig med detta! Men henne gick han faktiskt bra. Det tog ett tag för honom att få in de rätta avstånden, han är ju inte hoppad på väldigt länge. När jag hoppade upp hoppade jag lite kom jag upp till höjden 50cm. Jag vet det är inte så högt för er, men för mig är det som att hoppa 150. Jag får fokusera mycket på att andas och att inte tänka att det är ett hinder i vägen, utan ett litet skutt.
 
Pokèmon var fantastisk idag. Han hoppades också. Vi började med ca 10 upphöjda cavalettibommar. De svävade han över utan problem. Jag måste bara tillägga att: han lyfter på benen så otroligt fint, den lilla killen! Sedan gjorde vi om de till studshinder. Han flög överdem och hade inte en tanke på att vägra. De kom upp till 70 på vissa. Eftersom det gick så bra provade vi en trippelbarr och; Inga problem!! Jag är förvånad över hur snabbt han har utvecklats.
 
Nu när jag är borta är det Evelina som får sköta hela bloggen. Eller jag har faktiskt skrivit en del tidsinställda så ni får något att läsa.
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback