Uppdatering: Nibelungen Star

Hej!
Det var någon som komenterade att han/hon tyckte att Nibbe skulle vila om han är halt. Och det är klart att han gör det! Jag skulle aldrig, någonsin i hela mitt liv rida på en häst som är halt. Det är ju hur taksigt som helst mot hästen! Jag har inte ens tänkt tanken, skulle aldrig göra det för den dlen heller. Jag ville bara skriva det så alla har det klart för sig att Nibbe vilar tills han är bra! När han är bra sätts han i gång FÖRSIKTIGT.
 
När jag kom till stallet gjorde jag "stallet" först sedan tog jag in Nibbe och spolade av hans ben, borstade av dem och kratsade hovar. Inget i hovarna så det kan inte bero på det, han hade inget igår heller. Men han haltade rätt så mycket även i skritten så han får stå på boxvila tills han är bättre. Jag vill INTE ta några risker. Vill göra hältan så kort som möjligt.
 
Tävlingen som jag skulle varit med på, på söndag är såklart inställd. Vilket är jätte tråkigt tycker jag, hade sett fram emot nya erfarenheter och liksom bara få göra mitt bästa. Men en häst är ett djur och det kan hända vad som helst när som helst, det är bara att man accepterar det. Man lär sig att göra de bästa av situationen, tillslut!
 
/Elin

Kommentarer
Ida säger:

Hoppas han bli bra snart!:)

2013-04-19 | 21:17:54
Bloggadress: http://Idasdrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback