Skillnaden på att fota med och utan reflexskärm + dagen

Hej på er! Idag var det äntligen stallet igen! :)) Poppan fick vila idag också, men om allt ser bra ut med benet imorn så börjar vi nog skritta igång igen iallafall. Nu är det så att jag har lite bloggtorka... Hade tänkt få ihop ett åsiktsinlägg lite senare ifall det skulle vara kul? Vad vill ni att jag ska skriva om i såfall? Hade tänkt att det blir en liten veckans blogg-tävling som kommer upp senare idag också. Men som sagt, kom med förslag på vad jag ska skriva om!!! Så länge ska ni få ett exempel på skillnaden mellan att fota med och utan reflexskärm, lite halvkassa bilder i sig men ni ser stor skillnad i alla fall! Den översta är med och den understa är utan, båda är oredigerade. En reflexskärm kan göra mycket, speciellt om man ska fota i motljus (vilket jag för övrigt gillar eftersom man får ett fint ljus i bakgrunden och att kanten av till exempel håret, om man fotar människor, blir tydlig med ett fint nästan guldigt, magiskt ljus) då själva motivet lätt kan bli mörkt eftersom det hamnar i skugga. Då kan reflexskärmen lätta upp lite och ge ett varmare ljus. ;)
 
 

Kram Eve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback