Hoppningsponny

Hello!
Det blev hoppning idag som jag egentligen inte hade tänkt. Jag var livrädd som vanligt, haha. Men en sak som jag antagligen hade bestämmt mig för i mitt undermedvetna, var att jag skulle slå Evelinas höjdrekord. Men när tjejerna frågade hur högt jag skulle hoppa sa jag bara: "Jag vet inte, 60 kanske." Men när jag väl satt där uppe på världens bästa ponny, och skakade, och hindret bara blev högre och högra tänkte jag: "Varför inte?"
 
Jag måste tacka världens bästa Evelina, Alva, Lovisa, Hannah och Johanna&Julia. För att ni tror på mig, och orkar stå ut med mig <3 och för att ni lurade mig till högre höjder. STORT tack!
 

Tillbaka till "berättelsen." Jag började med att värma upp lite smått, och galoppera fram honom. Han var lite seg, men han vaknade lite efter ett tag. Jag travade över bommar på ca 20cm som uppstart. Sedan var det dags att börja HOPPA, usch! Jag vet inte riktig vad hindret vi börade låg på. 40-50cm kanske. Han känndes riktigt bra och jag tränade på att han skulle lyssna på sitsen, utan att jag drog med handen. Det funkade perfekt, tyckte jag (Dressyrmupparna tipsade om det och jag tänkte att det måste jag testa.) Hindret blev högre och högre. Jag ville inte tänka på hur högt det var. Stackars Hannah som fick springa och höja hela tiden. Evelina och Hannah sa att hindret låg på 70 men det var 80 eller 75. Tillslut lurade mig till hela 90 cm!!!!
 
Jag fattar det inte, jag har hoppat 90!!!!!!!!! Tackarr igen till ni som hjälpte mig.
 
 
/Elin

Kommentarer
Johanna säger:

Hihi ingen orsak men nästa gång MÅSTE jag få se!!!! och tvinga dig hoppa ännu högre.... ;)

Svar: Ja, okej det får du :)
dressyrdrottningarna.blogg.se

2013-04-16 | 21:22:06
Bloggadress: http://ponnytokar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback