Hemma

Hejsan!
Nu är jag äntligen hemma igen från överby. Jag och butiker är inte världens bästa vänner precis. Min bror har just nu 5437 kompisar hemma som bara skriker och gapar. Det enda stället som man kan vara på är sitt rum, med en stängd dörr.Jag fattar inte hur de orkar att skrika så mycket! De typ äter upp hela huset också! Så nu känner jag mig helt utmattad och vill egentligen bara kolla på film. Men det finns lite läxor att göra, suck.
 
Jag köpte ju nya stallskor. Eller jag ska ha dem i stallet eftersom jag får så ont i fötterna av skor som inte är uppbyggda på ett speciellt sätt. Det är sånna som man ska få snygg rumpa i. Vi får väl se om det fungerar, hehe. Vi köpte även foder till hästarna. B-vitamin och lite kraft.
 
På förmiddagen var jag i stallet. Det var mycket som jag hann med på kort tid (enligt mig. Jag brukar vara lite långsam...ibland...kanske...ganska ofta...hehe...) Jag hann mocka, såklart, fylla på en massa nytt härligt spån, göra fyra höpåsar, och fixa tre hinkar med müsli och betfor. Ja, egentligen var det bara stall-grejorna på rekordtid. Skrev jag att jag hann kolla på Ida och Hannah när de red? Det gjorde jag i alla fall.
 
Nibbe borstades lääänge med typ alla mina borstar. Vad han ser annorlunda ut! Pälsen där han förut hade lite skav har växt ut. Hela han är jämnare. Pälsen är tunnare, sommarpäls. Det är skönt och jobbigt på samma gång. Sommarpäls innebär mindre svettig ponny! Men också...mycket päls ska bort.
Fin var han i alla fall!
 
Får se om det kommer upp ett inlägg senare om de grejer som köptes på GHS! Men nu läxor.
 
 
/Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback