Halt ponny...igen

Hej!
När man kommer till stallet, ska hämta sin häst för ett så där grymt dressyrpass, och går ut i hagen. Ska gå över asfalten, kollar bak på hästen, ser att han knapt kan gå. Är det INTE roligt. Alla drömmar släcks ner för ett tag. Man har inget hopp.

Precis såhär var det idag. Jag tid in han, spolade benen kratsade ur hovarna, och precis som jag trodde är han varm. Inte lite varm den här gången, trots att jag spolade benen med KALLT vatten. Han reagerade dessutom genom att ta upp benet när men klämde på det, något som han inte brukar göra annars. Jag kollade honom när been var torra också. Då var TRE ben varma och ett normalt. Vi får hoppats att han bara busat lite för mycket i hagen.
 
Jag blir så fruktansvärt orolig!
Jag vill inte att han ska bli halt varje vecka!
Jag vill träna och tävla!
Jag tycker så synd om honom också!
Jag vill att det ska vara borta i morgon!
Jag klarar inte av någon längre hälta, jag gör det inte!
Jag skulle bli deprimerad!
 
SÅÅÅ SÖÖÖT!
 
/Elin

Kommentarer
ANONYM säger:

Låt han vila då! Om du nu inte vill att han ska va halt!

2013-04-18 | 22:30:12
Jag som hatar anonyma folk säger:

Heeyy, du anonyma person som kommentera! Hon vila han senast i onsdag, och jag kan lova att hon tar väll hand om han och han får den vilan han behöver!

Svar: Tack för att du förstår :) Han vilar ju såklart varje dag. Jag rider inte en häst som är halt./Elin
dressyrdrottningarna.blogg.se

2013-04-19 | 16:41:13
Anonym säger:

Hur kan du veta när han vilade senast då anonyma person!?

2013-04-19 | 18:47:20
Jag som hatar anonyma personer säger:

För jag står i samma stall som Elin, de visste du inte va! Så jag kan lova dig att han har de bättre än bra!!

2013-04-19 | 22:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback