De säger att man inte kan köpa lycka för pengar

Hello!
De som säger att man inte kan köpa lycka för pengarna har inte riktigt tänkt efter på vad de egentligen kan köpa. De har antagligen bara tänkt på att man kan köpa datorer, mobiler, tv, mat, godis m.m. Då är det klart att man fattar att de inte har fått särskilt mycket lycka för de pengar de spenderat. Om de känner lycka över den saken är det nog en lycka som bara varar en liten stund. Det är inget man längtar hem till när man är på jobbet eller i skolan. Det är bara något som man upplever som en del av sitt liv.
 
Det som de inte har tänkt på är att man kan köpa är något levande. Som man kan vara med och som förstår en i alla lägen. Något, eller rättere sagt någon som aldrig sviker. Någon som aldrig skulle berätta en hemlighet om man inte vill. Någon som aldrig skulle vara dum mot dig. Någon som aldrig skulle bry sig om vad man har på sig. Någon som aldrig skulle slänga ur sig en massa elaaka kommentarer. Men också någon som alltid skulle finnas där när man behöver gråta ut. Eller den skulle också alltid finnas där om man är arg på någon och behöver ha någon att prata med, men en som aldrig skulle spria det vidare. Den kan ge en så mycket lycka som det går att få. Det finns nog ingen människa på jorden som kan ge tillbaka dena lyckan, men jag om det finns något sätt skulle jag göra det för att visa hur mycket den betyder för mig. Den skulle finnas där för att hjälpa en med alla dessa saker 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 12 månader och 365 dagar om året.
 
Finns det något som är bättre? Finns det något som kan ge en människa mer lycka än det här? Om det finns det undrar jag vad det är. För, för mig finns det inget hela universum jag skulle byta mot det här. Ingenting! Aldrig! Någonsin! Jag och Evelina har varsin. Vad kan det vara?
 
Ni har säker listat ut att det är en ponny jag skriver om. Den gör verkligen så mycket bra mot en. Ni som har en egen ponny vet säkert att det inte finns mågot som går att jämföra med det. Man kan gå till sin ponny när man är ledsen och den tröstar en alltid genom att bara stå och titta undrande. Han/hon liksom utstrålar en trygghet, så bara av attt vara i närheten känner man sig som världens lyckligaste människa.
 
Jag säger absolut inte att det måste vara en en ponny det kan givetvis vara en häst också. Det kan ju i stort sätt vara vilket djur som helst. Kanske inte ormar, spindlar och insekter för de är så äckliga att jag ryser så fort jag tänker på dem.
 
Ja, de som påstår att man inte kan köpa lycka för pengarna är nog antagligen inte djurvänner, för de har absolut INTE rätt om det. Jag tycker att de ska köpa ett husdjur, för de kommer göra dem mycket lyckligare.
 
 
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback