Dagen i stallet

Hej!
Kikar bara in här innan jag lägger mig. Som jag skrev förut var det riktigt geggit i paddocken, så det fick bli en tur i samhället med Lovisa och hennes ponny Jerry. Nibbe var taggad idag också. Det tycker jag är kul för imorgon ska han vara på topp! Hemvägen går alltid dubbelt så snabbt som ditvägen. Han länger på stegen så mycket och det blir jätteguppigt. Men han skötte sig bra idag, det var faktiskt första gången som han och Jerry blev ridna ut på tillsammans. 
 
Imorgon blir det inte en så tidig start som vi trodde. Min första start är vid ca 13:37. Jag som stressade så och fixade honom i raketfart. Jag flätade och spolade ben, borstade och tvättade mule och ögon, putsade träns och stövlar och sadel, borstade skydd och putsade dem lite, packade extra hö tills imorgon och massa annat. Ja, jag gjorde en hel del grejer och ändå var jag hema senast 21:30! Det är nog rekordtid tror jag.
 
I helgen kommer det komma upp ett inlägg som snälla Mathilda i stallet tipsade mig om. Vi pratade medans jag flätade och kom fram till jag det är en grej som jag stör mig väldigt mycket på, och som jag väldigt ofta stöter på. Mer säger jag inte, haha. Ni får se vad det är senast på tisdag. Men jag tror det kommer imorgon eller på söndag.
 


Har ni tänkt på hur alla tre ståt på rad med tre ben. Särskilt Pokèmon :)
 
/Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback