Allt är så rörigt

Hej!
Ja, för stunden känns allt rörigt och oklart. Nibbe är inte halt längre men lite, lite varm om hoven. Han kommer att promeneras eller skrittas imorgon, det beror lite på. Träningen på onsdag kommer Ida antagligen att få ta. Jag behöver verkligen träna nu så det känns inte så bra att han är halt. Man vet ju inte hur det kommer sluta. Det är också tävling på lördag och jag hoppas innerligt att han ska kunna återhämta sig. Han har ju inte varit halt alls nästan bara varm, och han har inte vilat mer än en vecka, så han har inte hunnit tappa muskler. Jag är så fruktansvärt taggad inför lördagens tävling så jag vill inte att en varm hov ska sätta käppar i hujen för den.
 
Det är färsta lagtävlingen någonsin för mig. Div 2, och jag ska rida LA som jag aldrig har hunnit starta innan så det ska bli spännande! Hoppas att det går bra för oss om jag nu kan vara med, men det tror jag faktiskt. Det borde vi kunna om allt är bra.
 
Dagen i övrigt har varit bra. En lung skoldag, med inge direkt krävande lektioner. Förutom ett oförberett matteprov! Det känndes som om jag kunnde allt så jag är inte så orolig, men man vet ju aldrig. Förragången jag tyckte det gick jättebra och förväntade mig ett A, gick det inte riktigt SÅ bra, men jag var ändå jättenörjd. Jag var väldigt trött i skolan idag, för jag har ju inte sovit så mycket nu när jag har rest så. Passande nog hade vi en föreläsning om just somn. Den var faktisk riktigt tråkig. Höll på att somna, haha, skoja!
 
Vi var ju också på sadelutprovning med lille Pokèmon. Jag, och hela familjen är nöjda, med det. Först fick hon se på den gammla sadeln, och mycket riktigt den var KATASTORF! Vi hade ringt och beställt en sadel som hon skulle hämta hem, så vi provade den sen. Den passade bra vilket var jättekul! Vi får ha en lammullspadd så länge han har lite muskler. Det var en liten, liten sadel på 14". Jätte gullig var den! Det bästa är att det finns i rosa! Nej, usch det var nog bland det fulaste jag sett. Vi köpte svart, såklart.
 
Lite dålig bild men ni ser ju. Och förresten, förlåt för DÅLIG bloggning idag, ska skärpa mig tills imorgon! Lovar.
 

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback