Pocahontas Blue Eyed Pops <3

Poppan, som hon oftast kallas (när jag inte säger något av alla tusen andra smeknamn hon har ^^) är ett litet d-ponnysto på 13 år. Hon är väldigt snäll, även om hon har sina dagar... Hon är ju faktiskt sto. Poppan är skäck med blåa ögon, och precis som Nibbe gillar hon att smutsa ner sig (ibland ser man inte ens det vita...)! Hon är väldigt rolig att rida när man har hittat knapparna och gör rätt, men hon är nog lite speciell att rida. Hon är ganska duktig på dressyr, iallafall när hon själv vill, och hon tycker det är väldigt roligt att hoppa och även rida ut i skogen! Poppan är världens mysigaste i stallet, hon älskar att bli ompysslad och står nästan och sover. Hon gillar också att bli kliad  bakom ögat, då vibrerar läppen och ögona åker sakta men säkert ihop.
Som sagt har hon flera smeknamn, av mig brukar hon kallas bland annat (förutom Poppan då) Pops, Poppelisan, Hontas, Sessan, Pussie, Indianhästen, Sötnos, Popsi med mer... 
Poppan får mig alltid på bra humör och är bäst i världen helt enkelt! Har massor att skriva om Poppan men tror att jag får avrunda där så att ni ska orka läsa, men är det något mer ni undrar får ni fråga. 
 
 
Har egentligen hundratusen bilder till på Poppan, men ni får se fler så småning om! 
 
/Evelina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback