Min pinsammaste tävling...

Jag har ju inte tävlat så jättemycket, men med min förra foderponny Mindy så tävlade jag några klubbtävlingar och nu tänkte jag berätta om den pinsammaste tävlingen jag åkt på! Det var en lite julklappshoppning på stallet bredvid, och jag skulle hoppa en clear round och sedan själva julklappshoppningen. Jag hade sett fram emot tävlingen väldigt länge, och när jag vaknade på morgonen mådde jag inte bra! Jag var febrig men jag ville ändå tävla så jag gjorde det ändå. Vi kom lite sent till tävlingsplatsen och hann inte gå banan före, men vi kollade när några andra hoppade och jag trodde att jag kunde den. När vi sedan kom in på banan visade det sig att jag inte gjorde det ändå, utan red fel! Det värsta var inte att jag bara red fel väg, det händer ju alla att man glömmer, men jag red banan i en fyrkant bara sådär, precis som att jag följde fyrkantsspåret men samtidigt hoppade hinder! ^^ Jag vet inte riktigt vad jag tänkte där alltså, men jag får väl skylla på att jag var sjuk haha. Det var kanske inte så pinsamt, åtminstone inte just då, men så här i efterhand kan jag skratta åt det och skämmas lite, jag menar, inte ens om jag skulle bygga en hoppbana på en tävling skulle jag göra den helt efter fyrkantsspåret utan svängar!
Har tyvärr inga bilder eller filmer från den tävlingen, men ni får en bild på mig och Poppan när vi hoppar i stället. ;)
 
 
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback