Mål från Juli 2012

Hej! Hittade en lista jag skrivit i Juli på min gamla blogg, inte långt efter Poppan kommit, om mål inom ridningen 2012. Skulle väl vilja kalla en del av målen för önskningar eller planer i stället, hehe... ^^ Men iallafall tänkte jag att det kunde vara lite kul för er att få läsa målen och om dem uppfyllts.
 
Mål 1: Komma närmare Poppan (jag vet, detta kan ju menas nästan vad som helst med, ska försöka sätta upp lite delmål, som gör att man vet vad man ska "kolla efter" om ni förstår vad jag menar ;)), det är jätteroligt om hon kommer när man kommer till hagen (vilket hon faktiskt börjat göra! :D), följer en när man t.ex. tränar lite frihetsdressyr och hon är lös och så vidare... ;)
Japp, vi har absolut kommit närmare varandra! Svårt att förklara på vilket sätt, men många saker har gjort oss ännu tajtare!


Mål 2: Lära mig något dressyrprogram UTANTILL! Haha, nej men jag skulle gärna vilja starta nån klubbdressyr nästa år, och jag har börjat öva in lc:1, men jag kan det inte helt ännu... ;)
Hehe...

Mål 3: Träna tricks, t.ex. inkallning mm.
Jajamensan, kanske inte just inkallning (även om vi påbörjat det), men jag har till exempel lärt henne att nicka som svar på frågor (oftast i form av "Är jag bäst?", "Är du söt?" osv...), det är jätteroligt faktiskt. :)

Mål 4: Starta julklappshoppningen på Laxgården (om det blir någon) med Poppan (ni vet, den som jag var med i förra året)
Detta blev aldrig av vilket jag faktiskt blev lite besviken över då jag verkligen längtat och sett fram emot den, men Poppan var just då halt (hon hade fått in en grusinpackning i hoven som dem fick tömma ut på husaby hästklinik, hon var alltså halt ett tag och stod väl stilla i ungefär 2-3 månader lite tidigare i vintras) så det får bli i år i stället!

Mål 5: Träna lite gymnastikhoppning när hon satts igång (vet inte om jag berättat det, men hon har haft föl och är därför inte riden på två år, så vi har börjat sätta igång henne), så att hon bygger lite muskler ;)
Haha, vet inte riktigt men har säkert hoppat lite studs med henne nån gång kanske? ;)

Mål 6: Rida en del av lc:1 med Poppan (den som jag kan, hihi)
Japp, avklarat!
 

Mål 7: Rida ut en minilångritt med Poppan, och ta med fika att stanna och äta ;) Mysigt, det tror jag att hon gillar! :D
Det tror jag faktiskt inte har blivit av, men det ska tas igen till sommarn, då blir det massor av långritter!!!

Mål 8: Hoppa en liten bana ( det kommer jag ju att göra på julklappshoppningen om det blir någon, men innan det) ;)
Tror inte jag hoppat nån bana direkt, utan mer lite enstaka hinder.

Mål 9: Lära mig göra fina knoppar, haha!
Hehe, fråga Elin.... 

Mål 10: Lära mig göra ordentliga säkerhetsknutar, glömmer alltid bort hur man gör!
... ^^
 
Klarade väl inte av så jättemånga direkt, men jag är ändå väldigt nöjd med 2012 då det hända massor annat värdefullt!
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback