Dagens hoppning!

Hej! Idag har jag hoppat med Poppan, superkul! Jag sa innan att jag skulle hoppa 40 cm, kanske 50 cm, för precis som Elin är jag lite nervös av mig när det kommer till att hoppa lite högre, men Johanna var med och då gick det som det brukar gå då. Alltså blev det mycket högre än jag räknat med, vi kom upp i 70 cm! Vårt rekord är 75, har tänkt att mitt mål i år blir någon stans runt 90 cm. Poppan skulle hoppa det som ingenting, men det är jag och mitt psyke som måste klara av det... Började med att hoppa lite lågt, och så höjde vi allt eftersom. Hoppade 70 cm två gånger, eftersom min sits första gången var förfärlig! Lånade Alvas bomlösa sadel och hoppade med, jag är inte alls van med den och eftersom jag redan jobbar på skänkelpositionen och min hoppsits över huvudtaget så blev det inte bättre av den precis... Benen åker bak jättemycket vilket dem redan har en tendens att göra, så jag ville få till det bättre en gång. Hon sprang förbi två gånger innan vi kom över, tror hon började bli lite trött (även om hon knappt behöver ta i) och sen så höll jag inte om ordentligt heller. Men sedan kom vi över, med en aning bättre sits den här gången också. Efter det sänkte vi ner till en halvmeter igen, så hoppade jag det och sedan fick Johanna prova några skutt också. Fotade lite när hon hoppade, så ni får en liten bild på henne och Poppan sen också. ;) Efter det sänkte vi ner det så att det nästan låg på marken igen och så hoppade jag av henne nån gång också så att hon skulle få känna på något lätt innan vi skrittade av och gick ner  till stallet igen. Är väldigt nöjd med dagens ridpass (även lite stolt över mig själv om jag får säga det ^^), Poppan skötte sig verkligen exemplariskt! Det märks att hon tycker om och hoppa, hon taggar verkligen till och ger allt hon har! Hon har ju ganska fin hoppteknik också, eller för det mesta iallafall... Så nu ska ni få se massor av bilder, eftersom Johanna fotade nästan varje språng! Orkade inte redigera dem får det var ju ganska många, så ni får stå ut med mina fula miner helt enkelt... ;)
 
Rådjurshopp ^^
Hehe, bra ben där... Nej men som sagt är jag inte van vid sadeln, och hon tog ett vädligt skutt som jag inte riktigt var beredd på. ;)
/Eve
 
 
 
 
 

Kommentarer
Nora säger:

Superfina ni är:))! Älskar eran blogg den är sjukt bra och läser den varje dag. Känner inte er men det verkar som om ni kan mycket om hästar och har hållt på länge. Jag hoppa eran blogg blir lika stor som Tyra Sjöstedts eller Nellie Berntsson;) Ni kommer bli mina förebilder om ni fortsätter!! Jag önksar er ett stort LYCKA TILL:))! Kram Nora

Svar: Oj, tack så jättemycket! Vi tänker absolut fortsätta blogga, och vi satsar självklart på att få en lite större blogg med många glada och snälla läsare! :)) Kram Evelina
dressyrdrottningarna.blogg.se

2013-04-02 | 23:28:11
Klara Nilsson säger:

Kan ni göra Hiss/Diss?:) Det skulle vara kul!

Svar: Ja då, jag kan försöka få ihop ett hiss och diss-inlägg lite senare idag! Tack för tipset :))
dressyrdrottningarna.blogg.se

2013-04-02 | 23:34:37
Bloggadress: http://Claras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback